Google Ads is een tool van Google, ontwikkeld als een online advertentieoplossing waarbij bedrijven hun producten en diensten aanbieden in Google search, YouTube en andere sites. Met Google Ads kunt je doelen stellen voor de advertenties, zoals het genereren van bezoeken aan de site, evenals het personaliseren van het budget door segmentatie en het starten of stoppen van de weergave van advertenties wanneer je maar wilt. Volgens Google wordt ongeveer 90% van de zoekopdrachten erdoor verricht, zijn 9 van de 10 sites Google-partner en is het bedrijf het nummer 1 in de verkoop. Om jouw advertentie goed te laten presteren, moet een campagnedoelstelling worden bepaald en moeten tijdens de campagne strategieën, optimalisatie en analyse worden toegepast.
Voordelen voor bedrijven die adverteren met Google Adwords
- Google is momenteel het grootste zoeknetwerk in de digitale wereld. De advertenties op het platform zijn uiterst belangrijk voor de online marketing. Dit zijn de belangrijkste voordelen van adverteren met Google Ads
- Verstrekking van gegevens: Google biedt verschillende soorten metriek voor de analyse van de resultaten, waardoor het mogelijk is te zien wat werkt en wat niet werkt;
- Toename van leads: het is mogelijk om op grote schaal leads te genereren;
- Erkenning: Google zorgt voor meer geloofwaardigheid en zekerheid, wat de merkherkenning en -versterking vergemakkelijkt;
- Grotere flexibiliteit: het mechanisme maakt het mogelijk campagnes en advertenties aan te passen aan de behoeften van het bedrijf.
Hoe worden advertenties in Google Adwords aangerekend?
Je betaalt alleen voor daadwerkelijk meetbare resultaten, zoals websitekliks en bedrijfslinks. De meest gebruikelijke manier om Google Ads te belasten is de kosten per klik, beter bekend onder het acroniem CPC. In CPC kunnen we een maximumwaarde instellen die we bereid zijn te investeren voor elke klik. Het is niet aan te raden om een zeer lage waarde te plaatsen, als de markt erg druk is, want dit zal niet veel helpen zodat jouw advertentie op de prominente plaatsen van de eerste pagina verschijnt. Vergeet niet dat, volgens onderzoek, bijna 90% van de mensen niet voorbij de eerste pagina van Google komen bij hun zoekopdrachten. Je kunt ook een totaal budget instellen voor de investering, of een bedrag kiezen dat per dag moet worden geïnvesteerd en ook de tijden waarop je jouw advertentie wilt laten verschijnen.