Relatiegeschenken zijn een prima investering. Je bereikt namelijk precies wie je wilt bereiken, daarnaast breng je op een persoonlijke manier je boodschap over. Relatiegeschenken zijn ook bij uitstek geschikt om bestaande klanten te laten merken dat je blij met ze bent. Voordeel van een relatiegeschenk is ook dat een klant als het relatiegeschenk in gebruik genomen wordt, meerdere keren herinnerd wordt aan je bedrijf. En dat is precies het doel. Profiteer jij ook van de voordelen van relatiegeschenken?
Doelgericht bereik
Een advertentie in de lokale krant, betaalde promoties op sociale media en folders. Manieren om je bedrijf te promoten, waarbij je nooit precies weet wat het eigenlijk oplevert. Wat je in ieder geval wel zeker weet, is dat je heel veel mensen bereikt die nooit klant bij je zullen worden. Een relatiegeschenk ik doelgericht en effectief. Als je onderzoek hebt gedaan wat jouw potentiële klanten zijn, kun je hier gericht een relatiegeschenk naar toesturen. Dit maakt een promotiecampagne in de vorm van relatiegeschenken effectiever dan bijvoorbeeld advertenties of folders.
Ondersteun marketingcampagnes met relatiegeschenken
Relatiegeschenken lenen zich er bij uitstek voor om marketingcampagnes te ondersteunen. Wil je als bedrijf groeien met nieuwe producten of nieuwe varianten van je producten lanceren, kies dan voor een relatiegeschenk die dit ondersteunt. Heb je een bijvoorbeeld een kledinglijn en ga je naast broeken en blouses ook schoenen verkopen? Maak een origineel relatiegeschenk voor je klanten met hierin een paar van je beste schoenen uit je nieuwe lijn. De klant maakt er direct kennis mee en (als je gelukt hebt) gaat de klant jouw schoenen ook nog dragen. Iedere dag wordt hij/zij herinnert aan jouw nieuwe schoenenlijn en zal hierdoor deze ook gaan bestellen. Betere promotie is er niet!
Relatiegeschenk is persoonlijk
Een klant is ook een mens. Je zult bij klanten een contactpersoon hebben waar je uiteindelijk de zaken mee doet. Deze persoon is beslissend en hiermee cruciaal voor je bedrijf. Om de omzet te houden die je hebt, maar ook om te kunnen groeien. Als je een persoonlijk relatiegeschenk geeft aan deze contactpersoon waarvan jij denkt dat hem/haar dit zal bevallen, wordt je relatie beter. Kies voor een relatiegeschenk waar jouw contactpersoon lang plezier van zal hebben. Je zult merken dat de relatie met deze klant beter wordt en de omzet die je samendoet, zal stijgen. Fantastisch toch?